شماره خبر : 45752
منتشر شده در مورخ : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
ساعت : 12:40
با این روش شکایت از خدمات فناوری اطلاعات را پیگیری کنید

با این روش شکایت از خدمات فناوری اطلاعات را پیگیری کنید

 

این روزها خدمات مرتبط با حوزه فناوری روند افزایشی داشته و به تناسب آن اعتراض‌ها نسبت به نحوه ارایه خدمات هم بیشتر شده است؛ بر این اساس کاربران می توانند برای پیگیری شکایت های خود در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات، به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ مراجعه کنند.
به گزارش ایسنا، سامانه ۱۹۵ با هدف پاسخگویی به شکایات، افزایش سطح رضایتمندی مشترکان و رفع مشکلات آنان در حوزه ICT راه‌اندازی شده است. برای دسترسی راحت‌تر کاربران، روش‌های مختلفی برای ثبت و پیگیری شکایات در نظر گرفته‌ شده که بر اساس آن کاربران می‌توانند با مراجعه به سایت https://۱۹۵.cra.ir و یا تماس با تلفن گویای ۱۹۵ شکایت خود در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را ثبت کنند.
بدین ترتیب پشتیبانی و ارائه خدمات، کیفیت سرویس، مشکلات مالی و تعرفه، عدم آنتن‌دهی، پیامک متنی، خدمات مالکیت و سیم‌کارت، تشعشعات، ترابردپذیری، خدمات ارزش افزوده تلفن همراه و بسته‌های ترکیبی، همواره از مصداق‌های پرتکرار شکایات ثبت‌شده در سامانه ۱۹۵ است. کاربران می‌توانند برای پیگیری شکایات سامانه ۱۹۵ کد دستوری #۸۰۱۰* را شماره‌گیری کرده و با انتخاب گزینه ۲ و وارد کردن کد پیگیری که از سامانه ۱۹۵ دریافت کرده‌اند، در قالب پیامک از آخرین وضعیت شکایت خود مطلع شوند.
کاربران سرویس‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می‌توانند با مراجعه به سایت https://۱۹۵.cra.ir، تماس با تلفن گویای ۱۹۵ و یا صندوق پستی ۱۹۵-۱۶۳۱۵، شکایت‌های خود را از سرویس‌های مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند. 
لازم به ذکر است کاربران با مراجعه به سامانه مذکور کاربران ابتدا باید محل شکایت خود را در منوی جست‌وجو انتخاب و بر روی نقشه به صورت دقیق مشخص کنند و در مرحله بعدی اطلاعات شکایت شامل سرویس، نام اپراتور، نوع و موضوع شکایت را وارد کرده و با انتخاب گزینه مرحله بعد وارد منوی اطلاعات تماس شوند.
در این مرحله پس از ورود اطلاعات تماس و متن شکایت، گزینه ثبت را انتخاب کنند. پس از ثبت شکایت کاربر، کد رهگیری شکایت بر روی صفحه نمایش داده شده و همزمان به شماره تلفن همراه درج شده در اطلاعات تماس ارسال می‌شود.
کاربران می‌توانند با مراجعه مجدد به این سامانه و انتخاب گزینه پیگیری شکایت و وارد کردن کد پیگیری از وضعیت رسیدگی به شکایت خود مطلع شوند. همچنین مشترکان در این سامانه می‌توانند شکایت‌های سایر مشترکان در حوزه‌های مختلف ICT را مشاهده کنند و یا درصورت مستندات شامل تصویر، صوت و ... آن را ضمیمه کنند.  
 
 
 
 
 
 

 

برچسب ها : سامانه 195 شکایات مردم پست