
بازگشت به تحصیل ۲۰۰۰ بازمانده از تحصیل
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکتهای مردمی آموزش و پرورش به تشریح فعالیتهای انجامشده در راستای اجرای بسته تحولی «طرح آشتی با آموزش» (آبا) در تطبیق با مفاد سند تحول بنیادین آموزشوپرورش پرداخت.
بر اساس بسته تحولی «طرح آشتی با آموزش» (آبا)، مهمترین دلایل و ضرورت اجرای این طرح، افزایش نرخ پوشش تحصیلی و کاهش آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل، تغییر در روشهای آموزشی و استفاده از آموزشهای مبتنی بر فناوریهای نوین با انعطاف در زمان و مکان، امکان ارائه رشتههای تحصیلی برای ادامه تحصیل دانش آموزان متناسب با استعداد آنها و نیازهای هر منطقه، کمک به جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی آموزشوپرورش در دوره متوسطه و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها بهواسطه ادامه تحصیل فرزندانشان بیانشده است.
شایانذکر است؛ «ایجاد فرصتهای برابر آموزشی برای دانش آموزان لازم التعلیم و بازمانده از تحصیل» دوره اول و دوم متوسطه مناطق هدف، «افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان» دوره اول و دوم متوسطه بهویژه دختران، «ارتقای نرخ گذر» تحصیلی در مناطق روستایی با استفاده از فنآوریهای نوین آموزشی با مشارکت جوانان تحصیلکرده و مسئولان و نهادهای بومی و حمایت خیرین نیکاندیش و ارتقای کیفیت آموزشی دانش آموزان مشمول طرح، با استفاده از منابع و روشهای آموزشی متنوع و باکیفیت، از اهداف اجرای این بسته تحولی، است.
گفتنی است؛ منابع و اعتبارات مورد نیاز این طرح، در قالب کمکهای افراد خیّر و مؤسسات آموزشی و فرهنگی خیریه، سمنها، نهادها و ارگانها، کمکهای شورای آموزشوپرورش و اعتبارات وزارت آموزشوپرورش است.
شهریار فولادوند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکتهای مردمی با تشریح فعالیتها در این برنامه اظهار کرد: «طرح آشتی با آموزش» (آبا) به ما اجازه میدهد که بتوانیم خود را با شرایط افرادی که به هر دلیلی امکان تحصیل و حضور در مدارس یا محل آموزش را ندارند، تطبیق بدهیم و با طراحی کلاسهای اقماری و تجهیز کلاسها و تعیین فرد از اشخاص معتمد محل، برای حضور در کلاس اقماری، آموزشهای لازم به دانش آموزان داده میشود.
فولادوند اضافه کرد: در مواردی که ضرورت حضور معلمان تخصصی برای آموزش قسمتهای از مباحث درسی وجود دارد. معلمان مربوطه از طریق مدارس متولی برگزاری کلاسهای اقماری، تعیین و به مناطق مربوطه ارسال خواهند شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، وی ادامه داد: در مرحله اول، این طرح در استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان اجراشده است که در اجرای مرحله اول این طرح قریب به ۲۰۰۰ از افراد بازمانده از تحصیل وارد دایره آموزش شدند.
برچسب ها : بازمانده از تحصيل آموزش و پرورش دانش آموزان
- راوی گفت: واقعا قرار است از نظرات کارشناسی نخبگان در حوزه های مختلف استفاده شود؟
- راوی گفت: نان بی کیفیت در خوزستان به دلیل انتقال گندم مرغوب ما به استانهای دیگر است/تامین روشنایی چندزمین فوتبال، کاری بهتر از هیچ!
- راوی گفت: وزارت نیرو بجای تعهداتش به صنایع، برق ماینرهای <مجاز> را تامین می کند
- راوی گفت: اگر مقام قضایی می تواند هرزمان که اراده کند کالاهای انباری را تعیین تکلیف کند، چرا می گذارید فاسد شوند؟
- سخنگوی طرح کالابرگ الکترونیک خبر داد: امکان استفاده از اعتبار شارژ مرحله سوم کالابرگ الکترونیک تا پایان شهریورماه/ درخصوص حذف هیچ دهکی فعلا تصمیمگیری نشده است
- آغاز امتحانات دانشجویان از اول شهریور/ تعطیلات روز شنبه آزمونها را لغو نمیکند
- پشت پرده تبلیغ اجاره ویلاهای لوکس با قیمت ارزان؛ هشدار پلیس فتا
- یک برنامه برای سال مالی ۱۴۰۴؛ افزایش تعداد سنجندههای گرد و خاک
- پاسخ وزیر خارجه هند به فشار آمریکا: «اگر خوشتان نمیآید، نفت نخرید» «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند
- «محسن عبداللهی» استاد حقوق بینالملل مطرح کرد؛ چرا تروئیکای اروپایی فاقد مشروعیت لازم برای فعالسازی اسنپبک هستند؟
- سخنان رهبر انقلاب درباره نقش مسجد در جامعه
- پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب درپی درگذشت «محمود فرشچیان»
- راوی گفت: واقعا قرار است از نظرات کارشناسی نخبگان در حوزه های مختلف استفاده شود؟
- راوی گفت: نان بی کیفیت در خوزستان به دلیل انتقال گندم مرغوب ما به استانهای دیگر است/تامین روشنایی چندزمین فوتبال، کاری بهتر از هیچ!
- راوی گفت: وزارت نیرو بجای تعهداتش به صنایع، برق ماینرهای <مجاز> را تامین می کند
- راوی گفت: اگر مقام قضایی می تواند هرزمان که اراده کند کالاهای انباری را تعیین تکلیف کند، چرا می گذارید فاسد شوند؟